Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Ο ΒΡΑΧΟΣ ΤΟΥ ΣΙΣΥΦΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΛΥ ΒΑΡΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΗΚΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΤΟΥ!!!!!

Το έχω ξαναγράψει ότι έχω τη μανία της επικοινωνίας. Σιγά, θα μου πει κάποιος, αυτό μάλλον πρέπει να το έχουν όλοι. Δεν αμφιβάλλω, αλλά υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Μπορεί όλοι να έχουν αυτή την ανάγκη αλλά λίγοι είναι εκείνοι που την επιδιώκουν. Κι επειδή έγραψα πιο πάνω ότι έχω την μανία, αυτό μπορεί ο αναγνώστης μου να το διαπιστώνει καθημερινά με τα κείμενα που αναρτώ. Το αν βρίσκει ανταπόκριση αυτή η μανία ή το πάθος ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε, ή τελικά μένει ανικανοποίητο, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Αλλά δεν μπορούμε ν’ αρνηθούμε ότι η αδυναμία επικοινωνίας είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα της εποχής μας και φυσικά ένα από τα κύρια θέματα, σχεδόν τις ψυχώσεις, του σύγχρονου στοχασμού. Γιατί δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η επικοινωνία έχει άμεση συνάφεια με τις απορίες του ανθρώπου και την αγωνία του που από την εμφάνισή του στη γη συνεχώς ερωτά αλλά απέναντί του είναι ένα σύμπαν που σωπαίνει!!! Και φυσικά τα ερωτήματα δεν τα βάζουν οι νέοι, αλλά και οι ώριμοι άνθρωποι. Η εποχή μας εξάλλου πιστεύω ότι μάλλον έχει εξάψει όσο λίγες τα μεταφυσικά ερωτήματα.

Για να το συνδέσω με την ανάρτηση της φίλης μου, της Έμυς Πανάγου, στο face book, για τον Αλμπέρ Καμί [1913-1960] που μόλις πριν λίγο διάβασα, θα παραθέσω μερικές φράσεις του σπουδαίου Γάλλου συγγραφέα και φιλοσόφου που βρήκε το θάνατο στις 4 Ιανουαρίου 1960, πριν προλάβει να συμπληρώσει τα 47 του, σε αυτοκινητιστικό ατύχημα, όταν ο οδηγός και συγγενής του στενού του φίλου Γκαλιμάρ παρεκκλίνει της πορείας του και ρίχνει το αυτοκίνητο μάρκας Facel-Vega σε ένα δέντρο.  Ο λόγος στον Καμί:
«Ο βράχος του Σίσυφου έγινε πολύ βαρύς σήμερα για να τον σηκώσει κανείς μοναχός του. Βλέπω τον Σίσυφο να προσπαθεί και λέω ότι δεν θα τα βγάλει πέρα. Αν γίνουμε τρεις;; Ε!! Τότε το πήραμε το παιχνίδι». Εδώ θα γινόταν η εξής ερώτηση: σε ποιο επίπεδο;; Στο κοινωνικό;;; Τότε ναι, δίχως άλλο. Αν όμως πρόκειται για κάποιο άλλο επίπεδο, για εκείνο που σκεπάζεται από το κοινωνικό, τότε δεν θα ήμουν πια τόσο βέβαιος για την απάντηση και για τη νίκη. Το τραγικό του μεταφυσικού είναι ότι αγνοεί την έννοια της πλειοψηφίας.
ΝΙΚΟΣ ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου